Thursday 17 May 2012

Anda Jatuh Cinta???

Salam kepada semua...

Tajuk kali ini sangat menarik. Pernahkah anda jatuh cinta? 

Mesti seronokkan saat kita jatuh cinta. Setiap masa mesti kita asyik terfikirkan si dia. 
ERM,,,Mandi tak basah, makan tak kenyang, tidur tak lena, buat kerja tak fokus.....

Pada pendapat Diba, tiada istilah bercinta sebelum nikah. Hal ini kerana cinta tersebut tidak akan diberkati dan dirahmati oleh Allah swt.

TETAPI...
Bagaimana jikalau kita jatuh cinta juga sebelum nikah???

Tidak salah sebenarnya untuk kita jatuh cinta. Malah, sudah menjadi fitrah kejadian manusia bahawa lelaki akan terpikat pada perempuan manakala perempuan akan terpikat pada lelaki. Lelaki dan perempuan saling memerlukan dan melengkapi antara satu sama lain. Betul tak???

Andai kata kita jatuh cinta pada seseorang, adalah lebih baik jikalau kita menyimpan dan memendam perasaan tersebut. Mengapa??? Kerana ianya suatu JIHAD buat kita semua.

Hati dan perasaan perlulah sentiasa dijaga agar tidak mudah tersasar dan sentiasa berada di laluan yang betul. Apabila kita tidak menjaganya dengan baik, secara tidak langsung kita boleh bertindak di luar kawalan. Kerana itulah kita perlu senantiasa tingkatkan iman. Apabila iman terjaga, insyaAllah segalanya juga akan turut terjaga.

Ingatlah bahawa Allah swt lebih tahu apa yang TERBAIK untuk hamba-hambanya. Dengan itu, kita perlu sentiasa beringat, "Jikalau ada jodoh tidak akan ke mana." Yakinlah dengan Qada' Qadar Allah. Sebaik sahaja kita menunaikan solat, berdoalah agar Allah memberikan JODOH YANG TERBAIK buat diri kita. InsyaAllah, jikalau kita ada jodoh dengan si dia, kita akan disatukan. Jikalau tiada jodoh, ingatlah ada orang yang lebih baik daripada si dia. 

Sebaik sahaja si dia menjadi teman hidup kita, ungkapkanlah perasaan Cinta itu agar hubungan akan menjadi lebih rapat dan intim. InsyaAllah...Yakinlah....

CINTA SELEPAS NIKAH ! ! !

CINTA SELEPAS NIKAH adalah cinta yang diberkati dan dirahmati Allah swt.

Ikhlas dari hati
AdiBaH FaRiNa

No comments:

Post a Comment