Thursday 7 May 2015

Dunia di IPGKTI


Assalamualaikum.
Moga anda baik-baik hendaknya.

Hari ini ingin aku luahkan dan curahkan buah fikiranku ini mengenai kehidupanku sendiri.

Perjalanan hidup ini tidak semudah yang disangkakan. 22 tahun telah ku lalui, rasai, alami dan hayati. Kehidupan ini sesuatu yang sukar diterjemahkan melalui kata-kata. 
Akan tetapi hanya kata hati dan akal fikiran sahaja yang dapat menterjemahkannya dan menzahirkannya.

Aku insan yang lahir dengan penuh kasih sayang, sangat kerdil, pemalu, merendah diri, agak pasif, lambat berfikir dan tidak sempurna. Semua itu adalah AKU.

Setiap fasa yang ku lalui dalam hidup ini memberi kesan dan sentuhan yang berbeza-beza. Dari zaman tadika, sekolah rendah, sekolah menengah dan sekarang inilah...Banyak yang telah ku lalui dan semua itu ada perbezaannya.

Dunia apakah yang memberi impak yang besar kepada diriku?

Banyakkkkkkkkkkkkkkk................................
 
Akan tetapi, ada satu dunia yang banyak memberi impak yang lain daripada yang lain kepada diriku sendiri yakni dunia di IPGKTI ...

Buat pengetahuan para pembaca semua,

Dunia di IPGKTI banyak mengajarku erti kehidupan itu sendiri.
Dunia di IPGKTI banyak memberi jawapan kepada setiap persoalan yang bermain di fikiranku ini.
Dunia di IPGKTI banyak mengenalkan aku kepada insan-insan yang disayangi Allah. 
Dunia di IPGKTI banyak memberiku persekitaran yang baik.
Dunia di IPGKTI banyak menarik aku kepada kebaikan.
Dunia di IPGKTI banyak mengubah aku.
Dunia di IPGKTI banyak memberi kefahaman kepadaku.

Benarlah kata orang, perancangan Allah adalah yang terbaik. 
Kita rancanglah sebaik manapun, akan tetapi pengakhirannya Allah jualah yang akan menentukannya.
Kita tidak suka tetapi itulah yang terbaik buat kita.
Kita suka tetapi itu adalah yang tidak baik buat kita.
Fikirkanlah.

Setiap keputusan yang dibuat itu mestilah ada rasionalnya. 
Adakah ianya akan memberi kebaikan ataupun keburukan kepada kita?


Banyak lagi yang perlu ku tempuhi sepanjang hidup ini. 
Dan tempohnya tidakku ketahui. 
Hanya Yang Maha Esa yang mengetahui segalanya.
Moga aku sempat mengumpul bekalan sebanyak mungkin sebelum aku pulang ke kampung halamanku sendiri.
Dan ku berdoa semoga pengakhirannya adalah yang baik-baik sahaja.

Semoga kita ketemu lagi.

No comments:

Post a Comment